VALLÈS ORIENTAL. Turó de l'Home (1706 m.)

Turó de l'Home. Serralada Prelitoral (Sistema Costaner)

Des de la ciutat de Granollers, seguint direcció Girona la C-35 o l’AP-7, cal arribar a la població de Sant Celoni, al NE de la comarca. Travessant el nucli de Sant Celoni, cal prendre la BV-5114 (anomenada carretera de Campins). Una cruïlla amb rotonda bifurca la carretera però continuem direcció Campins en clar ascens.

Durant uns quants quilòmetres, la carretera (BV-5114) ens fa guanyar alçada revolt rera revolt, fins que s’arriba
a la baga de Santa Fe de Montseny, on hi ha servei de restauració i punt d’informació del Parc. Es pot deixar el vehicle en dita zona, o mig quilòmetre més amunt (direcció Viladrau) en un revolt tancat, on trobem la font de Passavents i el punt de partida.

El massís del Montseny té tres cims importants, en tres comarques diferents. El del Vallès Oriental és l’anomenat Turó de l’Home; i, tot i que es pot ascendir en vehicle per asfalt ja que hi ha un observatori meteorològic i una petita instal•lació militar, decidim fer-ho a peu pel seu vessant nord gaudint així de la Fageda Gran, aprofitant les pistes d’explotació forestal (cal tenir en compte però, que el reglament del Parc no permet circular en BTT per aquestes).

Des de la font de Passavents, prenem el camí ascendent que voreja un rierol i deixem el camí de l’esquerra (marcat amb ferros verds i taques marrons que mena cap al sud i que utilitzarem en la baixada). Als pocs minuts, entre fatjos i fulles mortes, caldrà travessar dit rierol.
En contínua ascensió acompanyarem el curs d’una petita riera. No la deixarem fins trobar el camí que des del Turó de l’Home a través del Coll de Sesbasses va cap al NE fins al cim de les Agudes.

Dit camí és paral•lel al carener i el trobem després dels darrers exemplars de faig disseminats (desprovistos del seu fullam a l’hivern). Seguim aquest camí direcció sud fins a l’esmentat coll de Sesbasses per terreny ja sense vegetació. Es deixa el coll al nord i es continua pujant en direcció sud després de travessar la pista asfaltada que porta a la base militar. En menys de 10 minuts estem prenent dades a l’altiva fita de l’IGN; aquesta, uns metres per sobre de l’observatori. Han estat poc menys de dues hores i 500 m. de desnivell.

Les mesures es prenen amb una cobertura de 12 satèl•lits i, pel que fa al valor altimètric, el resultat és de 1706 m. a la base del pilar cilíndric, pel que coincideix tant amb l’ICC com amb l’IGN i el SIGPAC respecte llurs fulls publicats.

Dades WGS84.
Long. 2º26’05’’ E Lat. 41º46’35’’ N UTM 31T 453033 E, 4625113 N
Dades ED-50.
Long. 2º26’10’’ E Lat. 41º46’39’’ N UTM 31T 453126 E, 4625315 N

Font: Elaboració pròpia a partir imatges de l’ICC i de Digital Globe.

El descens es realitza pel camí marcat amb ferros verds que, amb llargues ziga-zagues, ens torna a deixar a la font de Passavents després de caminar poc més d’una hora per un bosc de fatjos i alguna taca amb exemplars d’avet i altres coníferes.